بنت مصر
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

بنت مصر

منتديات بنت مصر ... منتديات كل العرب

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
المواضيع الأخيرة
» اثاث حدائق خارجي
ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!! Emptyالأحد يونيو 01, 2014 12:06 am من طرف الوكالة التجارية

» كراسي و ترابيزات مطاعم
ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!! Emptyالأحد يونيو 01, 2014 12:03 am من طرف الوكالة التجارية

» ازواج الفنانات وزوجات الفنانين
ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!! Emptyالأحد يوليو 24, 2011 4:41 pm من طرف زائر

» اظلكم شهر كريم
ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!! Emptyالأحد أغسطس 23, 2009 2:32 am من طرف انهار الجنة

» كراسى تحفففففة
ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!! Emptyالجمعة نوفمبر 07, 2008 11:28 pm من طرف سهر

» سجادجامددددددددددددددد
ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!! Emptyالجمعة نوفمبر 07, 2008 11:26 pm من طرف سهر

» سجادحمام روعة
ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!! Emptyالجمعة نوفمبر 07, 2008 11:17 pm من طرف سهر

» غرف نــــــوم ( للراحة معنى ) ..
ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!! Emptyالجمعة نوفمبر 07, 2008 11:15 pm من طرف سهر

» انتى فتاة جذابة [ادخلى واجتازى الاختبار]
ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!! Emptyالجمعة نوفمبر 07, 2008 6:16 pm من طرف سمسم

ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!!

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
sarah
Admin
Admin

انثى
job : طالبة
MoOoOod : confused

ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!! Empty
مُساهمةموضوع: ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!!   ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!! Emptyالأحد أغسطس 10, 2008 8:49 pm

بسم الله الرحمن الرحيم اخوانى واخواتى اعضااء ليالى الكراام

اسعد الله اوقاتكم

ندخل فى الموضوع على طوول

النهاردة كنت بتفرج على برنامج طارحين فيه مشكلة بيع الاعضااء وبجد لقيت ان ده موضووع مهم اووى ولاازم اخد رايكم فييه

لانها مصييبة بجد لان الحكااية دى زاادت اوى عن حدها ويا ريت اللى بياخد العضو ده بيدى المتبرع المبلغ اللى اتفقوا علييه لا ده بياخد الكلية ويخلع

ده كماان فيه نااس من دول عربية شقييقة بقوا بييجوا مصر عشاان حد يتبرع لهم بعضو من اعضااء جسمه كاننا هنا فى مصر بقينا سوق للاعضااء

انا عارفة ان احواالنا ماتسرش عدو ولا حبيب بس برضه ده مايوصلش بينا اننا نودى نفسنا فى دااهية كده

يعنى اللى اتبرع بكليته ده مكانش لاقى ياكل يعنى ؟؟؟

ااه ممكن ما يكونش لاقى شغل بس كاان ممكن بدل ما يهلك صحته عشاان مبلغ ضئيل من المال ويا عالم خده ولا لا بس كاان ممكن يرووح حتى يبيع مناديل فى اشاارة

المشكلة بقى الاكبر اللى بجد مضايقانى اوى ان الاطباء اللى هما ملائكة الرحمة بقوا جزارين يعنى بجد مش مصدقة ان طبيب محترم والمفروض انو انساان ورحيم بالبشر انو يكون شريك فى الجريمة دى

ازاى يقوم دكتوور بدوور وسيط ويتعاون مع النصابين على جريمة زى دى مفيش خشى ولا خوف من ربنا خاالص

اللى زااد وغطى كماان انو فيه كماان سماسرة اعضااء يعنى الواحد من دول يروح للسمسار يقول له عايز متبرع يروح السمساار شايف له واحد غلبان يضحك عليه وتبرع له

فيه حاجة تانية بقى اللى هوا الواحد قبل ما يموت يوصى بان اهله يتبرعوا بعضو معين من اعضااؤه لاى حد محتااج الموضووع ده كويس جدا وبيفيد نااس كتيير

بس فيه بعض الدول العربية اصدرت فتاوى بتحريمه او منعه تقريبا

انا بس كنت عايزة اجابتكم على الاسئلة دى

هل انت مع التبرع بالاعضااء ام ضده مع ذكر السبب فى كلتا الحالتين ؟؟

لو طلب منك انك تتبرع بعضو من اعضاائك توافق ولا لا مع ذكر السبب فى كلا الحالتين ؟؟

ما هو المبلغ المالى اللى ممكن لو اخدته تتبرع بعضو من اعضااءك ؟؟

هل ممكن توصى بان اهلك يتبرعوا بعضو من اعضاءك بعد مماتك مع ذكر السبب فى كلتا الحالتيين ؟؟

وتقبلوا ارق تحيااتى اختكم احلى سهر
http://bentmasr.lovelyforum.net
ratOta
Admin
Admin
ratOta

انثى
job : طالبة جامعية
MoOoOod : الحمد لله كويسة
البلد : مصر وحاليا ليبيا

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!!   ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!! Emptyالأحد أغسطس 17, 2008 1:03 am

لا انا مش هاقبل طبعا انى ابيع اعضائى مهما تكن الاسباب
لكن لو حد من اهلى احتاج كلية مثلا طبعا من غير تردد هاتبرع بيها لية
وشكراا على الموضوع وان شاء الله لية رجعة فى الموضوع تانى
علشان اقول راى بالتفصيل فى موضوع الاطباء دول والاشخاص الى بيبيعوا اعضائهم
sarah
Admin
Admin

انثى
job : طالبة
MoOoOod : confused

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!!   ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!! Emptyالأحد أغسطس 17, 2008 1:17 am

العفو يا ريري

وانا باذن الله حيكون ليا رجعة عشاان فى معلومة اتاكدت منها ولازم الكل يعرفها عشان يتنور برضه ههههههه

ميرسى لمروورك يا قمر
http://bentmasr.lovelyforum.net
soso
عضوجديد
عضوجديد

انثى
البلد : مصر
علم البلد : ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!! Ae10

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!!   ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!! Emptyالأحد سبتمبر 07, 2008 11:55 pm

انا من رائى لو المضوع مفهوش اى اخطار طبيه مفيش مشكله لان لو تصور احد فينا بعد الشر عن اى حد جاله مرض ما والدكتول قال محتاجين لنقل كليه او اى عضو ماذا تفعلى امام انقاز احد من اقاربك اذا كان الموضوع ليس له اى اضرار طبيه على المتبرع فا مفيش مشكله لانقاذ روح بشريه والتضحيه من اجل اى شخص انا من رائى هذا عمل انسانى دون النظر للمديات

ماذا تفعل لو طلب منك........؟؟!!!
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-