بنت مصر
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

بنت مصر

منتديات بنت مصر ... منتديات كل العرب

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
المواضيع الأخيرة
» اثاث حدائق خارجي
ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Emptyالأحد يونيو 01, 2014 12:06 am من طرف الوكالة التجارية

» كراسي و ترابيزات مطاعم
ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Emptyالأحد يونيو 01, 2014 12:03 am من طرف الوكالة التجارية

» ازواج الفنانات وزوجات الفنانين
ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Emptyالأحد يوليو 24, 2011 4:41 pm من طرف زائر

» اظلكم شهر كريم
ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Emptyالأحد أغسطس 23, 2009 2:32 am من طرف انهار الجنة

» كراسى تحفففففة
ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Emptyالجمعة نوفمبر 07, 2008 11:28 pm من طرف سهر

» سجادجامددددددددددددددد
ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Emptyالجمعة نوفمبر 07, 2008 11:26 pm من طرف سهر

» سجادحمام روعة
ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Emptyالجمعة نوفمبر 07, 2008 11:17 pm من طرف سهر

» غرف نــــــوم ( للراحة معنى ) ..
ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Emptyالجمعة نوفمبر 07, 2008 11:15 pm من طرف سهر

» انتى فتاة جذابة [ادخلى واجتازى الاختبار]
ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Emptyالجمعة نوفمبر 07, 2008 6:16 pm من طرف سمسم

ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك.

2 مشترك

هل يستحق دخول مسابقة أفضل موضوع؟
نعم
ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Vote_rcap100%ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Vote_lcap
 100% [ 2 ]
لا
ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Vote_rcap0%ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Vote_lcap
 0% [ 0 ]
مجموع عدد الأصوات : 2

التصويت مغلق

كاتب الموضوعرسالة
ratOta
Admin
Admin
ratOta

انثى
job : طالبة جامعية
MoOoOod : الحمد لله كويسة
البلد : مصر وحاليا ليبيا

ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Empty
مُساهمةموضوع: ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك.   ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Emptyالأحد أغسطس 31, 2008 11:09 pm

ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. 337ml810

ها هو رمضان يعود علينا بالود والخير..
فأهلا بقدومك يا شهر الرحمة ..
وكل عام وانتم لله أقرب ..
أحببت أن أقدم موضوع جميل ..
بعيد عن الرسمية في الحوار..
يحمل بين طياته الطرافة والدعابه والبراءة ..
والعودة بنا لماض عشناه بكل ما فيه ..
هنا ..
أكتب عن ذكريات طفولتك معنا ..

مواقف..
طرائف..
حكايا..
همسات..
ضحكات ..
دموع..
وبراءة الطفولة تطغى ..

أنتظركم ...!!
Radwansky
°¨™¤¦ دكتــ المنتدى ــور ¦¤™¨°
°¨™¤¦ دكتــ المنتدى ــور ¦¤™¨°
Radwansky

ذكر
job : طالب طب
MoOoOod : مبسوط من الرمد
البلد : مصر

مُساهمةموضوع: رد: ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك.   ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Emptyالإثنين سبتمبر 01, 2008 1:46 am

رمضان ....

أحلى أيام ممكن الواحد يعيشها .....

بجد بحس بالبركة في الايام دى و محدش يسألنى تتحس ازاي دي بس بتجيلى مشاعر معينة مش لاقيلها اسم غير البركة فعلا
بس للأسف رمضان في السنوات الأخيرة مش مديله حقه خالص بسبب الدراسة لأنى مش بعرف أذاكر و أنا صايم و بالتالي بفضل أذاكر بعد الفطار فرمضان بيضيع في المذاكرة و النوم و للأسف مش بقدر أختم القرآن و كنت ناوى أختمه السنة دى بما ان الدراسة 20 سبتمبر بس للأسف كليتنا ليها رأي تانى و حبدأ راوندات رمد عملي يوم 13 و أروح الكلية كل يوم من الساعة 8 لحد اتنين ما بين محاضرات و تدريب عملى في المستشفيات يعنى حيطلع عينى و بتمنى من ربنا يقدرنى و يبلغنى رمضان في الاسبوعين دول....

أما بقي بالنسبة للمواقف اللي عدت عليا في رمضان لما كنت في تالتة ابتدائى و كانت أول سنة أصوم فيها و كان رابع يوم رمضان و كنت بايت عند عمتى و هي ما كانتش عارفة انى صايم فسابتنى نايم و مقومتنيش عالسحور و الصبح جابتلي كوباية لبن فقولتلها أنا صايم قالتلي ما هو اللبن ما بيفطرش قمت بسذاجة شربته و كملت صيام .......

أما بأي أكتر حاجة بحب أعملها و أنا صايم هى لعب الكرة بجد متعة جامدة جدا بس الواحد بيروح تعباااااان و يشرب 2 لتر سوبيا على لتر بيبسي على تلاتة خروب عالفطار و ما باكلش حاجة ههههههههههه

المهم كل سنة و انتم طيبين و صوم مقبول ان شاء الله بس بجد دولة ما عندهاش دم لأن حرام الدراسة تشتغل في رمضان لأنه مش حيبقى شغل الصبح و مذاكرة بالليل أمال نعبد ربنا ازاي ده هو شهر واحد من السنة للسنة بجد حرام حسبي الله و نعم الوكيل

ratOta
Admin
Admin
ratOta

انثى
job : طالبة جامعية
MoOoOod : الحمد لله كويسة
البلد : مصر وحاليا ليبيا

مُساهمةموضوع: رد: ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك.   ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك. Emptyالأربعاء سبتمبر 03, 2008 4:59 am

انا فاكرة انى كنت صغيرة اوى كنت فى اولى ايتدائى
وكنت انا ومحمد بنفطر ماما كانت بتضحك علينا تقولنا ان الى يصوم اول يوم واخر يوم يبقى كانة صام الشهر كلة حتى اليومين دول كانا بنصوم نص يوم
المهم كانت خالتو مش بتردى تخلى ولادها يفطروا وكان ابن خالتى قدى هو اكبر منى باسبوع وكنا اصحاب جدا وكان عالطوا معانا المهم كانت ماما بتيجى تاخدنى انا ومحمد و محمود من المدرسة ويروح معانا وماما واحنا مروحين تجبلنا الفطار ويفطر معانا من روا مامتة علشان لو عرفت انة فطر بتضربة بس يعد يفطر ونلعب مع بعض ويروح ومايقولش لممتة ومامتة ماعرفتش غير لما توفى
توفى واحنا فى رابعة ابتدائى وكانت صدمة لينا كلنا خصوصا انا لانة كان زى تؤمى وكنا كلنا بنحبة جدااا
علشان كدة عمرى مانسى الايام الى عيشناها سوا رغم انها مش كتير

ذكريات طفولة عن رمضان ادخل وشاركنا ذكرياتك.
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-